LECZENIE WAD POSTAWY

• skoliozy: idiopatyczne, funkcjonalne i inne
  • choroba Scheuermanna
  • wady klatki piersiowej: klatka lejkowata, szewska, asymetryczna
  • wady stóp: płaskostopie, stopy płasko-koślawe, szpotawe
  • asymetria miednicy: miednica skośna, skręcona
  • asymetria łopatek, łopatki odstające
  • asymetria tułowia
  • kolana koślawe, szpotawe
  • choroba Osgood-Schlattera, choroba Perthesa i inne choroby wieku dziecięcego dotyczące aparatu ruchu
  • wady kręgosłupa wrodzone, niespojenie łuków kręgowych, kręgozmyki, przepuklina oponowo-rdzeniowa
  • dyskopatie wieku młodzieńczego i dojrzałego
  • przygotowanie do operacji kręgosłupa
  • terapia po operacjach korygujących skoliozy, także osób dorosłych

Rehabilitacja wad postawy Warszawa – szansa dla każdego

Czasami aż trudno uwierzyć, ile różnego rodzaju wad postawy może nam grozić, jeśli od dziecka nie wyrabiamy w sobie odpowiednich nawyków związanych z jej prawidłowym utrzymaniem. Najczęściej występującymi wadami postawy, zarówno u dzieci jak i dorosłych, są: skolioza czynnościowa (postawa skoliotyczna), kifoza czynnościowa (plecy okrągłe), lordoza czynnościowa (plecy wklęsłe), a także koślawe lub szpotawe kolana i płaskostopie. Rehabilitacja, nawet w wieku dorosłym, jest często niezbędna, aby sprawnie funkcjonować każdego dnia.

Rehabilitacja skoliozy u dzieci Warszawa – nie przeocz problemu

Wcześnie wykryta skolioza u dzieci jest możliwa do wyprowadzenia, co jest ogromnie ważne w dalszym życiu dziecka, jego prawidłowym rozwoju oraz funkcjonowaniu. Jeśli rehabilitacja będzie przeprowadzana odpowiednio wcześnie, zapobiegnie to dalszym komplikacjom i najpewniej bólowi towarzyszącemu dzieciom w ich dorosłym życiu.

Najczęstsze powody wad postawy

Za przyczynę nabytych wad postawy uważa się przede wszystkim nieprawidłową postawę siedzącą, ale również nieodpowiedni sposób podnoszenia na przykład ciężkich przedmiotów. Wśród przyczyn można znaleźć również wady wrodzone kości czy mięśni, różnego rodzaju schorzenia układu ruchu, zespoły przeciążeniowe, młodzieńcze zapalenia stawów czy po prostu powikłania po skomplikowanych złamaniach kończyn. Do przyczyn nieco mniej oczywistych należą wady wzroku oraz słuchu, a także przewlekłe infekcje dróg oddechowych czy dróg moczowych.